منظومه ی شمسی

من در سایت خودم توضیحات کاملی در مورد همه چیز در جهان نوشتم

منظومه ی شمسی

من در سایت خودم توضیحات کاملی در مورد همه چیز در جهان نوشتم

منظومه ی شمسی

ما در این سایت در مورد همه چیز در دنیا مانند سیارات,ستاره ها,صور فلکی و مانند ان ها صحبت میکنم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۹ اسفند ۹۶، ۱۷:۴۲ - ناشناس
    عالیه
نویسندگان
پیوندهای روزانه

قمر یا ماه در ستاره‌شناسی به جسمی آسمانی گفته می‌شود که گرد جسم آسمانی بزرگ‌تری (سیاره) بگردد. با اینکه کلمه قمر عربی و انگلیسی و فرانسوی است است، بهتر است برای پرهیز از بدفهمی در فارسی از آن استفاده شود زیرا «ماه» اختصاصاً برای اطلاق به قمر زمین استفاده می‌شود؛ و در ضمن کلمه «ماه» معنای دیگری هم در بخش‌بندی سال دارد. دیگر سیارات منظومه شمسی هم قمرهایی دارند. این قمرها فقط مختص منظومه شمسی نبوده و احتمال می‌رود برای سیاره‌های فراخورشیدی نیز یافت شود. بیشترین تعداد قمرها در منظومه شمسی متعلق به سیارات گازی است. بهرام دو قمر به نام‌های فوبوس و دیموس دارد. گانیمداز اقمار مشتری و بزرگ‌ترین قمر منظومه شمسی است.

:>r€

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی